• BIST 100

    10728,60%0,28
  • DOLAR

    42,33% 0,06
  • EURO

    49,04% -0,03
  • GRAM ALTIN

    5541,00% 0,83
  • Ç. ALTIN

    9215,88% 0,29

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

GÜNDEM 16.07.2025 12:25:24 0
E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

Dijital pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez unsurlarından biri olan e-posta pazarlaması, özellikle hedef kitle ile doğrudan iletişim kurabilmesi ve kişiselleştirme imkânı sunması nedeniyle etkili sonuçlar doğurmaya devam ediyor

İSTANBUL (İGFA) - Doğru zamanda doğru mesajı ileterek müşteri sadakati oluşturmanın güçlü yollarından biri olan e-posta pazarlaması hem B2B hem de B2C tarafında markaların hedef kitleleriyle birebir ve kişiselleştirilmiş bir iletişim kurmasına olanak tanıyor. Bu sayede kullanıcı davranışlarına göre şekillenen mesajlarla hem etkileşim oranları artıyor hem de satışa dönüşüm süreci hızlanıyor.

“YAPAY ZEKÂ İLE GÜÇLENEN E-POSTA KAMPANYALARI TIKLAMAYI ARTIRIYOR”

E-posta trafiğinin artış göstermesi ile birlikte izinli pazarlama stratejilerinin öneminin daha da arttığını belirten MooF Digital Agency CEO’su Yasin Kaplan, “Her gün dünya genelinde yaklaşık 376 milyar e-posta gönderiliyor. Bu sayının 2027 yılında 418 milyara ulaşması bekleniyor. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların yüzde 88’i e-postalarını günde birkaç kez kontrol ettiğini, yüzde 39’u ise günde beş kereden fazla kontrol ettiğini belirtiyor. Özellikle profesyonel yaşamda bu oranlar daha da yükseliyor. Ancak mobil kullanıcıların yüzde 50’si, mobil uyumlu olmayan e-postaları hiç açmadan siliyor. Bu da kullanıcı deneyimi, görsel tasarım ve metin içeriklerinin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. E-posta pazarlamasının neden kullanılması gerektiğine dair önemli bir istatistik paylaşmak gerekirse: B2B ve B2C ayrımına baktığımızda, özellikle B2C tarafında müşteri bazlı içerik pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak ele alındığında, daha yüksek etkileşim oranlarına sahip olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin, B2B pazarlama e-postalarının açılma oranı, B2C e-postalarına kıyasla yüzde 9.7 daha düşüktür. B2B tarafında bu oran yüzde 19.7 seviyesindedir. Bu da bize, kurumsal içeriklerin biraz daha soğuk olduğunu ve hem açılma hem de etkileşim oranlarının daha düşük seyrettiğini net bir şekilde göstermektedir. Tıklama oranları açısından da benzer bir tablo karşımıza çıkıyor. Yani bir e-posta açıldıktan sonra, içerisindeki ilgili bağlantıya tıklayanların oranı B2B’de yüzde 3.8 iken, B2C’de yüzde 2.9’dur. Bu da aslında şu anlama geliyor: B2B tarafında her ne kadar açılma oranları daha düşük olsa da e-posta açıldığında kullanıcıların içeriğe tıklama olasılığı daha yüksek” dedi.

Sektörel bazda incelendiğinde, e-posta açılma oranları teknoloji sektöründe yüzde 27, perakende sektöründe yüzde 34, gıda ve gayrimenkulde ise yüzde 33 seviyelerinde seyrettiğini ifade eden Kaplan, “Genel tıklama oranı ise yüzde 1,5 civarında. Özellikle terk edilmiş sepet e-posta kampanyalarında açılma oranı yüzde 50 gibi oldukça yüksek bir seviyede. E-posta pazarlamasının başarısında ölçümleme araçlarının kullanımı büyük önem taşıyor. Kaç kişinin açtığı, tıkladığı, vakit geçirdiği ve dönüşüm sağladığı gibi metrikler, kampanyaların performansını ölçmek ve stratejileri optimize etmek için hayati veriler sunuyor. Ayrıca, e-postaların başarısını artırmak için kişiselleştirme ve segmentasyon çok önemli. Kişiselleştirilmiş e-postalarda yüzde 26’ya varan açılma artışı görülürken, yapay zekâ destekli e-posta araçlarının tıklama oranlarını yüzde 13 oranında artırdığı belirtiliyor” açıklamasında bulundu.

Haber Kaynak : İGFA

Göktaş: Kasım Ayı İçin 1,5 Milyar Lira SED Ödemesi Yapıldı

Sezai Karakoç ölümünün 4. yılında unutulmadı

Kartal'da 'Atölye No 10 Karma Yağlı Boya Resim Sergisi' Sanatseverlerle Buluştu

İmamoğlu iddianamesine 'Özel' tepki: Haysiyet cellatlığı son bulmalı!

Zelenskiy 19 Kasım'da Türkiye'ye geliyor

Kartal'da Dünya Çocuk Hakları Günü'nde Eğitim Etkinliği Düzenlendi

Ticaret Bakanı Bolat: Gümrük Birliği'nin Güncellenmesi Elzem

Kadın girişimcilere dijital destek

Balıkesir koro müziğinin buluşma noktası oluyor

GSM'de 547 alan kodu ile numara havuzu genişledi

EĞİTİME DESTEK PLATFORMU’NDAN BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ’NE HAYIRLI OLSUN ZİYARETİ

Pasifik Holding'in halka arzına yoğun ilgi

Eyüpsultan'da Okullar Arası Atık Pil Toplama Kampanyası Başlatıldı

Ahmet Ümit Eyüpsultan'da 'Antik Cinayetler' söyleşisi gerçekleştirdi

Serbest Bölgeler Ekim 2025'te Tarihi İhracat Rekoru Kırdı

Yeni H3N2 varyantı ve korunma yöntemleri

Ulaştırma Tünelleri Olağanüstü Durumlarda Sığınak Olarak Kullanılabilecek

Evde Bakım Yardımı ödemeleri başladı: 6 milyar lira hak sahiplerine aktarılıyor

Trabzon’da ‘Gidip de Dönmeyenler’ etkinliği! 511 şehit anıldı

İstanbul Maltepe’de toplu temizlik seferberliği sürüyor

İstanbul’da DEAŞ terör örgütüne finansman sağlayan 19 şüpheliye operasyon

Adıyaman'a 93 Kilometrelik Yeni Demiryolu Hattı

Günde 3 saat 43 dakika televizyon izliyoruz... Haber kaynağında televizyon ilk sırada

Türkiye'nin İlk Yerli Elektrikli Lokomotifi E5000, Milli Banliyö Tren Seti'ni Gaziantep'e Taşıdı

Dünyanın ilk ve tek engelli ralli pilotu Kübra 'hız' kesmedi!

A Milliler Dünya Kupası bileti için İspanya deplasmanında

Karla Mücadele İçin 18 Bin Personel Görev Başında

PFDK’dan bahis bombası! 2. Lig’de 282 futbolcuya ceza yağdı

İstanbul Merkezli 27 İlde FETÖ Operasyonu: 71 Şüpheli Yakalandı

TBMM Alt Komisyonu'ndan Düzce T Tipi Cezaevi'ne inceleme

Yükleniyor

Göktaş: Kasım Ayı İçin 1,5 Milyar Lira SED Ödemesi Yapıldı

Kartal'da 'Atölye No 10 Karma Yağlı Boya Resim Sergisi' Sanatseverlerle Buluştu

Zelenskiy 19 Kasım'da Türkiye'ye geliyor

Kartal'da Dünya Çocuk Hakları Günü'nde Eğitim Etkinliği Düzenlendi

Ticaret Bakanı Bolat: Gümrük Birliği'nin Güncellenmesi Elzem

Kadın girişimcilere dijital destek

GSM'de 547 alan kodu ile numara havuzu genişledi

Eyüpsultan'da Okullar Arası Atık Pil Toplama Kampanyası Başlatıldı

Ahmet Ümit Eyüpsultan'da 'Antik Cinayetler' söyleşisi gerçekleştirdi

Serbest Bölgeler Ekim 2025'te Tarihi İhracat Rekoru Kırdı

İmamoğlu iddianamesine 'Özel' tepki: Haysiyet cellatlığı son bulmalı!

Bağımsız siyasetçiden 'TOGG 81 ilde ticari taksi olsun' çağrısı

TBMM Başkanvekili Celal Adan: Bu süreç benim açımdan tamamlanmıştır

İYİ Parti liderinden 3 bin 900 sayfalık iddianameye sert tepki!

CHP’li Günaydın'dan İBB soruşturmasına tepki!

Özgür Özel hakkında 'Cumhurbaşkanına hakaret' soruşturması başlatıldı

Dervişoğlu: İhanet sözü bile vahameti anlatmak için yetersiz

Özel’den vakıf iddiası! Sen ineceksin tren yoluna devam edecek

CHP'li Baran Güneş’ten Strazburg’da demokrasi vurgusu

CHP'li Vekil'den bütçe açıklaması

Sezai Karakoç ölümünün 4. yılında unutulmadı

Balıkesir koro müziğinin buluşma noktası oluyor

Trabzon’da ‘Gidip de Dönmeyenler’ etkinliği! 511 şehit anıldı

İstanbul Maltepe’de toplu temizlik seferberliği sürüyor

Kültürel Önyargı ve Gençlik Zirvesi 27 Kasım’da İTÜ'de... Gençler bu kez sözün merkezinde

Trabzon’da Balkan Harbi şehitleri anılacak

İstanbul Maltepe’de kadınlara güçlendiren eğitim programı

Prof. Dr. İoanna Kuçuradi’ye Efes Selçuk’tan onur ödülü

Gazeteci Özlem Gürses'ten Bakırköy'de 'umutlu' konuşma

Maltepeli öğrenciler istedi, yerel yönetim Anıtkabir’e götürdü

Pasifik Holding'in halka arzına yoğun ilgi

Türk moda endüstrisinin ürünleri Londra’da vitrine çıkıyor

Benzine bir zam daha!

Benzine zam geliyor

Türkiye’ye yılın ilk 9 ayında 11,4 milyar dolar yatırım girişi... Doğrudan yatırımlar yüzde 46 arttı

İmalat sektöründe ihracat iklimi 17 ayın zirvesinde

MEVKA'nın Konya'da savunma sanayi tedarikçi buluşmalarına yoğun ilgi

30 ülkeden iş kadınları KOİDER Bazaar'da buluştu

Şişecam'ın net satışları yılın ilk 9 ayında 162 milyar TL

Trugo üst üste üç aydır zirvede