• BIST 100

    11007,37%0,81
  • DOLAR

    42,52% 0,07
  • EURO

    49,55% -0,06
  • GRAM ALTIN

    5743,85% -0,15
  • Ç. ALTIN

    9322,75% 0,27

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

GÜNDEM 16.07.2025 12:25:24 0
E-Posta pazarlaması 22 milyar dolara ulaşacak

Dijital pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez unsurlarından biri olan e-posta pazarlaması, özellikle hedef kitle ile doğrudan iletişim kurabilmesi ve kişiselleştirme imkânı sunması nedeniyle etkili sonuçlar doğurmaya devam ediyor

İSTANBUL (İGFA) - Doğru zamanda doğru mesajı ileterek müşteri sadakati oluşturmanın güçlü yollarından biri olan e-posta pazarlaması hem B2B hem de B2C tarafında markaların hedef kitleleriyle birebir ve kişiselleştirilmiş bir iletişim kurmasına olanak tanıyor. Bu sayede kullanıcı davranışlarına göre şekillenen mesajlarla hem etkileşim oranları artıyor hem de satışa dönüşüm süreci hızlanıyor.

“YAPAY ZEKÂ İLE GÜÇLENEN E-POSTA KAMPANYALARI TIKLAMAYI ARTIRIYOR”

E-posta trafiğinin artış göstermesi ile birlikte izinli pazarlama stratejilerinin öneminin daha da arttığını belirten MooF Digital Agency CEO’su Yasin Kaplan, “Her gün dünya genelinde yaklaşık 376 milyar e-posta gönderiliyor. Bu sayının 2027 yılında 418 milyara ulaşması bekleniyor. Yapılan araştırmalara göre kullanıcıların yüzde 88’i e-postalarını günde birkaç kez kontrol ettiğini, yüzde 39’u ise günde beş kereden fazla kontrol ettiğini belirtiyor. Özellikle profesyonel yaşamda bu oranlar daha da yükseliyor. Ancak mobil kullanıcıların yüzde 50’si, mobil uyumlu olmayan e-postaları hiç açmadan siliyor. Bu da kullanıcı deneyimi, görsel tasarım ve metin içeriklerinin ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor. E-posta pazarlamasının neden kullanılması gerektiğine dair önemli bir istatistik paylaşmak gerekirse: B2B ve B2C ayrımına baktığımızda, özellikle B2C tarafında müşteri bazlı içerik pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak ele alındığında, daha yüksek etkileşim oranlarına sahip olduğunu söyleyebiliriz. Örneğin, B2B pazarlama e-postalarının açılma oranı, B2C e-postalarına kıyasla yüzde 9.7 daha düşüktür. B2B tarafında bu oran yüzde 19.7 seviyesindedir. Bu da bize, kurumsal içeriklerin biraz daha soğuk olduğunu ve hem açılma hem de etkileşim oranlarının daha düşük seyrettiğini net bir şekilde göstermektedir. Tıklama oranları açısından da benzer bir tablo karşımıza çıkıyor. Yani bir e-posta açıldıktan sonra, içerisindeki ilgili bağlantıya tıklayanların oranı B2B’de yüzde 3.8 iken, B2C’de yüzde 2.9’dur. Bu da aslında şu anlama geliyor: B2B tarafında her ne kadar açılma oranları daha düşük olsa da e-posta açıldığında kullanıcıların içeriğe tıklama olasılığı daha yüksek” dedi.

Sektörel bazda incelendiğinde, e-posta açılma oranları teknoloji sektöründe yüzde 27, perakende sektöründe yüzde 34, gıda ve gayrimenkulde ise yüzde 33 seviyelerinde seyrettiğini ifade eden Kaplan, “Genel tıklama oranı ise yüzde 1,5 civarında. Özellikle terk edilmiş sepet e-posta kampanyalarında açılma oranı yüzde 50 gibi oldukça yüksek bir seviyede. E-posta pazarlamasının başarısında ölçümleme araçlarının kullanımı büyük önem taşıyor. Kaç kişinin açtığı, tıkladığı, vakit geçirdiği ve dönüşüm sağladığı gibi metrikler, kampanyaların performansını ölçmek ve stratejileri optimize etmek için hayati veriler sunuyor. Ayrıca, e-postaların başarısını artırmak için kişiselleştirme ve segmentasyon çok önemli. Kişiselleştirilmiş e-postalarda yüzde 26’ya varan açılma artışı görülürken, yapay zekâ destekli e-posta araçlarının tıklama oranlarını yüzde 13 oranında artırdığı belirtiliyor” açıklamasında bulundu.

Haber Kaynak : İGFA

ABD'deki embriyo kararı tartışması... Türkiye'ye sıçrarsa ne olur?

Türkiye'de dijital temelli iş modelleri hızla yayılıyor

Öğrencilerin gıda yoksulluğu riski artıyor... Türkiye, öğün atlayan 5. ülke!

Osmanlı'dan Cumhuriyet'e 627 eser

TEV'den Zeki Müren'in doğum gününe özel film

Halkbank Gençİz Zirvesi'22 İstanbul'da 5 bin genci buluşturdu

AKOM'da kriz masası kuruldu... İstanbul'da ekipler teyakkuzda!

"Su-Water" kısa filmi uluslararası başarıya ilk adımı attı

Prostat büyümesi erken önlemle kontrol altına alınabiliyor

Sibel Can inci detaylarıyla dikkat çekti

İstanbul'da uygulama bazlı taksi için yeni ihale

İstanbul'da AK Parti Şile Teşkilatı sahada

Pakize Anne'den Mudanya'da denize siyah çelenk!

Türkiye küresel sahnenin yeni merkezi... 20 milyonu aşan ziyaretçi, rekor etkinlik trafiği

Çok sayıda il için kuvvetli yağış ve rüzgar uyarısı

Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Başkan Tekin’den özel hediye

Gaziantep'te Okula Giden Öğrenciye Çarpıp Kaçan Sürücü Yakalandı

Ankara'da Tefecilik Operasyonu: 25 Şüpheli Yakalandı, 403 Milyon TL'lik Mal Varlığına El Konuldu

Pendik'te Çizgi Roman Okulu Sezonu Sergiyle Tamamlandı

Konya'da 'Kimsesiz Değilsiniz Bizim İçin Özelsiniz' Projesi Tamamlandı

Kâğıthane'de Her Pazar Sabah Namazında Aile Buluşmaları Düzenleniyor

Bayrampaşa Soruşturmasında Yeni Gelişme: Üç İsim Tahliye Edildi

Mansur Yavaş Felsefe Sempozyumu'nda

Bağcılar Engelliler Sarayı Kursiyerleri Ulusal Buluşmada Sahne Aldı

VakıfBank ligde kazanmaya devam ediyor

Çalışanların ruh sağlığı alarm veriyor

Futbolda şike mi var? TFF’ye acil toplantı çağrısı

Meteorolojiden kuvvetli yağış ve rüzgar uyarısı

Çanakkale Savaşları Mobil Müzesi Kartal'da Ziyarete Açıldı

Adalet Bakanı Tunç, Filistin Başsavcısı Al-Khatib ile Görüştü

Yükleniyor

Öğrencilerin gıda yoksulluğu riski artıyor... Türkiye, öğün atlayan 5. ülke!

Osmanlı'dan Cumhuriyet'e 627 eser

AKOM'da kriz masası kuruldu... İstanbul'da ekipler teyakkuzda!

Sibel Can inci detaylarıyla dikkat çekti

İstanbul'da uygulama bazlı taksi için yeni ihale

Pakize Anne'den Mudanya'da denize siyah çelenk!

Türkiye küresel sahnenin yeni merkezi... 20 milyonu aşan ziyaretçi, rekor etkinlik trafiği

Çok sayıda il için kuvvetli yağış ve rüzgar uyarısı

Gaziantep'te Okula Giden Öğrenciye Çarpıp Kaçan Sürücü Yakalandı

Ankara'da Tefecilik Operasyonu: 25 Şüpheli Yakalandı, 403 Milyon TL'lik Mal Varlığına El Konuldu

İstanbul'da AK Parti Şile Teşkilatı sahada

MHP Bilecik'ten 'Terörsüz Türkiye' vurgusu

MHP'li Bağ'dan Terörsüz Türkiye mesajı

Anahtar Bursa'dan sordu: Papa'nın ziyareti felaketten daha mı önemli?

İmamoğlu iddianamesine 'Özel' tepki: Haysiyet cellatlığı son bulmalı!

Bağımsız siyasetçiden 'TOGG 81 ilde ticari taksi olsun' çağrısı

TBMM Başkanvekili Celal Adan: Bu süreç benim açımdan tamamlanmıştır

İYİ Parti liderinden 3 bin 900 sayfalık iddianameye sert tepki!

CHP’li Günaydın'dan İBB soruşturmasına tepki!

Özgür Özel hakkında 'Cumhurbaşkanına hakaret' soruşturması başlatıldı

ABD'deki embriyo kararı tartışması... Türkiye'ye sıçrarsa ne olur?

TEV'den Zeki Müren'in doğum gününe özel film

Halkbank Gençİz Zirvesi'22 İstanbul'da 5 bin genci buluşturdu

"Su-Water" kısa filmi uluslararası başarıya ilk adımı attı

Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Başkan Tekin’den özel hediye

Mansur Yavaş Felsefe Sempozyumu'nda

Meteorolojiden kuvvetli yağış ve rüzgar uyarısı

İstanbul Maltepe’de kadın hakları konuşuldu

Dünyada bir ilk: 70 cilt Mesnevî 'Mana ve Nakış' sergisinde

Beyaz perdede haftanın yeni filmleri

Türkiye'de dijital temelli iş modelleri hızla yayılıyor

Bellona, Brand Week İstanbul 2025'in 'Destekleyen Sponsoru' oldu!

Türk Prysmian'ın kurumsal yönetim notu 95,81'e yükseldi

BUSİAD’dan çağrı: İthalat vergilerinin yüzde 6’sı Bursa’ya kazandırılabilir

Uşak Seramik hisselerinde manipülasyona 6 gözaltı! Borsada 'Uşak' depremi!

Bursa Büyükşehir’de sahte evrak şoku! Firmaya dava açılıyor

İhracatını en çok artıran ikinci il İzmir... Ege'de Uşak ihracat rekortmeni!

BTSO: “E-ihracatta Bursa Türkiye lideri”

Türkiye’nin İhracatı 46 ilde artış gösterdi... 29 ilin ihracatı 1 milyar doların üzerinde

SPK’nın yeni yapılanması yeni dönemin kapısını açıyor