9429,83%0,33
38,85% -0,05
44,10% 0,05
4158,59% 0,39
6662,82% 0,00
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasını Türkiye’de ilk kez Nallıhan –
Beypazarı Devlet Yolu’nda hayata geçirdiklerini bildirdi. Uygulamanın, yola
yerleştirilen işaretlemeler veya oyuklar ile araçların geçişinde ses üretme
prensibine dayandığını belirten Bakan Uraloğlu, “Sürücüler, belirli bir hızda
seyrederken Mozart’ın Türk Marşı’nı net şekilde duyabiliyor.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Melodili
Yol uygulamasının Türkiye’de ilk kez Ankara’nın Nallıhan ilçesinde hayata
geçirildiğini belirtti. Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının yol yüzeyine
belirli aralıklarla yerleştirilen işaretlemeler veya oyuklar sayesinde
araçların geçişi sırasında titreşim ve ses üretme prensibine dayandığını ifade
etti.
“Oluşan Titreşim ve Sesler
Birleşerek Hedeflenen Ezginin Duyulmasını Sağlıyor”
Bakan Uraloğlu, “Bu oyuklar veya
işaretlemeler, araçların belirli bir hızla geçtiği takdirde müzikal bir melodi
oluşturacak şekilde tasarlanıyor. Yüzeydeki her bir oyuk veya işaretleme,
farklı frekansta bir nota verecek şekilde konumlandırılıyor. Sürücü sabit hızla
seyrettiğinde, oluşan titreşim ve sesler birleşerek hedeflenen ezginin
duyulmasını sağlıyor.” dedi.
İlk Uygulama Nallıhan’da
Tamamlandı
Bakan Uraloğlu, Karayolları 4.
Bölge Müdürlüğü (Ankara) sorumluluğundaki Nallıhan – Beypazarı Devlet Yolu’nun
21. kilometresinde yer alan Eymir Köyü mevkiinde uygulamanın tamamlandığını
belirtti. Uygulamanın, Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nı
etkilemeyecek bir mesafede hayata geçirildiğini de belirten Uraloğlu, “12
Mayıs’ta başlattığımız çalışmalar 16 Mayıs 2025 tarihinde sona erdi. Sürücüler,
belirli bir hızda seyrederken Mozart’ın Türk Marşı’nı net şekilde duyabiliyor.”
dedi.
Yeni Uygulama Ankara –
Eskişehir Yolunda Başlayacak
Uraloğlu, Melodili Yol
uygulamasının ikinci etabı için çalışmaların 17 Mayıs 2025 tarihinde Ankara –
Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışı 37. kilometresinde yer alan Kertek
mevkiinde başlatıldığını açıkladı. Benzer uygulamaların yapıldığı diğer
ülkelerde yerleşim yerlerine yakın kesimlerde gürültü nedeniyle şikayetlerin
arttığını belirten Bakan Uraloğlu, “Biz bu nedenle uygulamaları yerleşim
alanlarından uzakta yapmayı tercih ediyoruz.” dedi.
Sabit Hız ve Yolun Fiziksel
Özellikleri Önemli
Uraloğlu, melodili yol sisteminin
en iyi sonucu verebilmesi için belirli teknik kriterlerin karşılanması
gerektiğini ifade etti. Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca
ulaşması için, taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda
seyredebileceği, yolun düz olduğu, üstyapı bozuklukların olmadığı, pürüzsüz bir
kaplamaya sahip yollarda yapılması gerekiyor. Melodili yol uygulamasının, kısa
sürede aşınarak özelliğini kaybetmemesi ve melodinin en net şekilde
duyulabilmesi için mümkün olduğunca düşük trafik hacmi olan, özellikle ağır
taşıt trafiğinin az olduğu yollara yapılması önem arz ediyor.” açıklamasında
bulundu.