10912,75%0,38
41,98% 0,07
48,85% 0,33
5380,54% 1,53
8972,46% 0,28
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Hattı'nın Halkalı-Arnavutköy kesimindeki yapım çalışmalarını yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu, Halkalı İstasyonu – Olimpiyat Köyü İstasyonu arasında sürücüsüz test sürüşü gerçekleştirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, büyük şehirlerin ekonomik ve kültürel dinamizmin merkezi olduğunu belirterek, "Kent içi raylı sistemler, modern şehirlerin can damarı olarak ortaya çıkıyor. Raylı sistemler, hızlı, güvenli ve konforlu ulaşımıyla vatandaşlara zaman kazandırıyor ve günlük yaşamın ritmini kolaylaştırıyor" dedi.
Bakan Uraloğlu, Türkiye genelinde tamamlanan kent içi raylı sistem hattı uzunluğunun yaklaşık 434 kilometreye ulaştığını açıkladı. Yapımı devam eden 122 kilometre ve planlanan 297 kilometrelik yeni hatlarla birlikte toplam uzunluğun 853 kilometreye çıkacağını bildirdi.
İstanbul genelinde 161,8 kilometre raylı sistem hattının hizmette olduğunu belirten Uraloğlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı hattı ve Altunizade-Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı Metrosu olmak üzere toplam 22 kilometrelik yeni hatların yapımının sürdüğünü ifade etti.
31,5 kilometre uzunluğundaki ve 7 istasyondan oluşan Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu'nun 14 kilometrelik Arnavutköy-İstanbul Havalimanı kesimi geçen yıl Mart ayında hizmete açıldı. 17,5 kilometrelik Arnavutköy-Halkalı hattında çalışmalar devam ediyor.
Projede ana hat tünel kazılarının tamamlandığını, tünel kaplama betonu imalatlarının bitirildiğini açıklayan Uraloğlu, istasyonlardaki ince inşaat işlerinde yüzde 97, elektromekanik işlerde ise yüzde 91 ilerleme sağlandığını duyurdu. Sinyalizasyon sisteminin trenli dinamik haberleşme testlerinin Halkalı Stadı İstasyonu'na kadar yapıldığını belirtti.
Tamamlanacak entegrasyonlar sayesinde Halkalı-İstanbul Havalimanı arasının 30 dakikada, Halkalı-Gayrettepe arasının ise 57 dakikada kat edileceği bildirildi. Hatlarda şu ana kadar yaklaşık 24,5 milyon yolcu taşındı.
Projede ASELSAN tarafından geliştirilen yerli sinyalizasyon sisteminin kullanıldığını vurgulayan Uraloğlu, 15 Aralık'ta sertifikasyon süreçlerinin başlayacağını ve mevcut 10 set aracın kademeli olarak sürücüsüz sisteme dönüştürüleceğini açıkladı. Hattın tamamının 2026 yılının ilk çeyreğinde hizmete alınması hedefleniyor.