Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ Tren Feribot Hattı ile 9 kat daha fazla
yük taşıma imkânı sağladıklarını bildirdi. Yeni hattın, Orta Koridor
güzergâhındaki taşımalar için de destekleyici nitelikte olduğunu vurgulayan
Bakan Uraloğlu "Feribotun sefer süresi ortalama 4 saat olarak planlandı. 7 gün
24 saat çalışacak sistemde, günde birden fazla sefer yapabiliyor.
Bandırma–Tekirdağ hattı yıllık 2,8 milyon ton yük taşıma kapasitesi sunuyor."
dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı
Abdulkadir Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ arasında Marmara Denizi üzerinden
demiryolu yük taşımacılığına imkân tanıyan tren feribotu hakkında açıklamada
bulundu.
Bakan Uraloğlu, Bandırma-Tekirdağ
Tren Feribot Hattı'nın 9 Mayıs 2025 tarihinde hizmete alındığını hatırlatarak
"Bu hatla birlikte Türkiye'de Van Gölü'nden sonra Türkiye'nin ikinci tren
feribot hattını devreye almış olduk. Bandırma-Tekirdağ Hattı ile Marmara
Denizi'nde tren feribotu taşımacılığını başlattık." ifadelerini kullandı.
Zaman Sınırlaması Kalktı
Bandırma-Tekirdağ Feribot
Hattı'nın hizmete alınmasından önce tren ile yük taşımacılığında iki kıta
arasındaki deniz geçişi için Marmaray hattının kullanıldığını hatırlatan Bakan
Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Marmaray hattından parlayıcı,
patlayıcı maddeler ve açık yüklerin geçişine izin verilmemekle birlikte sadece
bakım aralığında 2-3 saatlik zaman diliminde sınırlı yük treni geçişi
yapılabiliyor. Güvertesinde 800 metre uzunluğunda ray bulunan ve 37 vagon
taşıma kapasitesine sahip olan feribotun sefer süresi ortalama 4 saat olarak
planlandı. 7 gün 24 saat çalışacak sistemde, günde birden fazla sefer
yapılabiliyor. Böylece zaman ve eşya cinsi sınırlaması olmadan taşıma
yapılabilen ve askeri ve stratejik taşımalar için alternatif bir güzergah
oluşturduk." açıklamasında bulundu.
35 Bin Ton Yük Marmara
Denizini Feribotla Geçti
Marmara Denizi üzerinden
demiryolu-denizyolu entegrasyonu sağlayan feribot bağlantısı sayesinde
kesintisiz, verimli ve çevreci bir lojistik akışının mümkün hale geleceğini
belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu şöyle devam etti:
"Türkiye'nin uluslararası taşımacılıktaki konumu güçlendirecek, İhracatımıza
önemli avantajlar kazandıracak, ve lojistik kapasitemiz artıracak bu feribot
hattıyla bu güne kadar 21 sefer gerçekleştirildi, 35 bin ton yük Marmara
Denizini geçti."
Orta Koridor Bağlantısını
Güçlendiren Yatırım
Yeni hattın, Orta Koridor
güzergâhındaki taşımalar için de destekleyici nitelikte olduğunu vurgulayan
Bakan Uraloğlu, "Proje ile hem uluslararası hem de yurtiçi taşımacılıkta önemli
bir alternatif oluşturduk. Bu hat sayesinde örneğin Manisa–Kapıkule güzergâhı
bin 119 kilometreden 445 kilometreye, Kayacık–Kapıkule ise bin 23 kilometreden
871 kilometreye iniyor. Mesafelerin kısalmasıyla önemli bir zaman ve maliyet
avantajı sağlanacak." dedi.
Bakan Uraloğlu, Marmaray
hattından taşınan yük miktarının yıllık ortalama 300 bin ton seviyesinde
olduğunu belirterek "Bandırma–Tekirdağ hattı ise yıllık 2,8 milyon ton yük
taşıma kapasitesi sunuyor. Yeni tren feribot hattı ile Marmaray'a göre 9 kat
daha fazla yük taşıma imkânı sağlayarak Orta Koridor'daki demiryolu
taşımalarını destekliyoruz." diye konuştu.